27 d’oct. 2014

Jugant amb el so inicial

Aquest curs segueixo treballant la consciència fonològica amb els alumnes que tenia el curs passat, que ara ja estan a primer. Tant a P5 com a 1er, a l'escola es treballa el procés de l'aprenentatge de la lectoescriptura de diverses maneres i una d'elles són els grups flexibles de consciència fonològica. Les dues classes del mateix curs es divideixen en tres grups per nivells. D'aquesta manera s'aconsegueix, en primer lloc, que el nombre d'alumnes sigui més reduït i, en segon lloc, que es puguin dividir per nivells. D'aquesta manera es pot treballar amb jocs de consciència fonològica partint del moment maduratiu en què està cada alumne, podent-los ajudar d'aquesta manera de forma més individualitzada i atendre millor la diversitat. Així s'aconsegueix assegurar que no hi hagi llacunes que més endavant podrien provocar dificultats en aquest aprenentatge i oferir activitats adequades al nivell de l'alumne, essent així, sempre motivadores.
Amb el grup de primer que presenta més dificultats hem estat classificant paraules segons el so inicial. Amb l'abecedari estès sobre la taula, els infants han anat col·locant les imatges fixant-se en el so inicial. Amb aquesta activitat es pot avaluar fàcilment en quines lletres encara presenten dificultats de discriminació auditiva i quins sons són els que encara confonen.




2 comentaris:

  1. Justament estic preparant un post per d'aqui uns dies al meu blog sobre jocs per treballar la consciència fonològica, m'ha semblat molt interessant aquesta entrada.
    Molts petons :)

    ResponSuprimeix

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...