Després d'uns quants dies desconnectada d'aquest món torno a ser aquí amb energies renovades i us deixo dues sessions de geometria que vàrem realitzar a l'hora de jocs matemàtics que fem amb mig grup.
En una de les sessions es tractava d'aconseguir fer un quadrat amb una corda. Per grups de 3 o 4 nens havien de pensar com fer-ho per aconseguir les quatre punxes dels vèrtexs. Alguns van decidir seguir la línia d'una rajola, altres van veure que si tivaven les quatre puntes els sortia més bé i un grup fins i tot mirava de mesurar amb les mans els quatre costats perquè fossin iguals. Després els vaig proposar que fessin el mateix sense recolzar la corda a terra i així van poder descobrir que si eren quatre nens al grup i tivaven un de cada punta els sortia un quadrat però el grup on només hi havia tres nens els va sortir un triangle.
En una altra sessió la proposta per fer quadrats i rectangles va ser a partir d'escuradents i plastilina. Als nens no se'ls va donar cap indicació. Amb el material sobre la taula havien de pensar com podien fer-ho. Després van enganxar les seves figures geomètriques sobre una cartolina.
Què bé que va experimentar primer els conceptes abans de passar-los a paper,oi?
ResponEliminaBesets
Carme
M'agrada molt aquesta idea dels escuradents i la plastilina per fer formes geomètriques! I la de les cordes també. Segur que les posem en pràctica aviat!
ResponElimina