Per tal de treballar la consciència fonològica són molt útils els rodolins. Per fer rimar dues paraules ens hem de fixar en el so final de la paraula i fins que no hi ha una bona consciència fonològica costa. Per ells és més fàcil fixar-se en el so inicial.
Primer hem pensat paraules que acabessin amb el mateix so a partir d'un paraula proposada per la mestra. Després hem associat tots els cartrons del joc fixant-nos en el so final i finalment hem jugat a fer rodolins.
Cada alumne tenia un cartró amb una paraula i havia de buscar un company que tingués una altra paraula que acabés igual per tal de poder fer després un rodolí. Com que les paraules ja estaven treballades en anteriors sessions no ha costat trobar parella.
Un cop aparellats han pensat entre tots dos un rodolí amb les dues paraules que els han tocat i l'han escrit en un paper.
S'ho han passat molt bé fent aquest joc i també s'han esforçat molt per aconseguir un bon rodolí.
Muy buena idea. Gracias por compartirla con nosotros. Un beso.
ResponEliminaPreciosas láminas, sois incansables. Me encantan vuestras ideas y energía. Besitos creativos desde http://creamomentos.blogs.crecerfeliz.es/
ResponEliminaHola lluna!
ResponEliminaUna proposta ben interessant ja que deixem moltes vegades les rimes i els poemes bastant oblidats.
Et faria res compartir aquest material?
Moltes gràcies,
Txell
Les rimes són una part molt important per adquirir la consciència fonològica. Sento no poder compartir aquest material Txell, no el vaig fer jo i em sembla que no el vàrem guardar. És totalment casolà.
ResponEliminaUna abraçada!