21 d’oct. 2012

Grafomotricitat

Aquest trimestre estem començant a introduir els alumnes en la lletra lligada. I per fer-ho treballem amb els seus noms i ens iniciem en el traç de les vocals. Primerament fem una sessió on puguin experimentar el camí
de cada traç amb el propi cos i altres materials que ens puguin ajudar: cordes, cadires, aros,...
Amb les primeres lletres treballades: i, u, hem utilitzat cordes i hem dividit el grup-classe . Mentre uns representaven el camí d'aquestes lletres a través de les cordes, els altres ho copiaven sobre un paper.




Les cadires també ens ajuden per fer el camí del bucle o els aros per la lletra m.


Després passem a practicar-lo sobre plates sensorials de farina, sal, sorra,... Quan ja els surt el fan sobre pissarres individuals. Després representen la lletra a través de materials que els permetin manipular-los per fer el camí de cada lletra, com pot ser la plastilina, la llana,... que després s'emportaran a casa.  I finalment passem al paper.






Sempre respectant el ritme de cada nen i donant la possibilitat que practiquin més estona els que ho necessitin. Per aquells que els continua costant sempre hi ha l'ajuda de la mestra de reforç.

A través de la pintura i els divertiments gràfics també podem anar reforçant els traços de manera divertida.

10 comentaris:

  1. Moltes gràcies per compartir lluna, m'has donat moltes idees, com lu de les cadires o de la llana, que no coneixia!

    ResponSuprimeix
  2. Excellent, excellent way to cater for different learning styles! As teachers we so often fall into the trap of favoring our own favored learning style in our instruction - and in the process 'missing' all those kids who don't have the same mind set! Congratulations, a great unit of work :)

    ResponSuprimeix
  3. Ostres LLuna! Fas una feina preciosa i magnífica. M'ha encantat conèixer aquestes tècniques i manualitats per introduir als infants la lletra lligada. Fantàstic! He quedat bocabadat. Moltes gràcies per compartir-ho amb nosaltres. Petonets!

    ResponSuprimeix
  4. Un treball però que molt complert! La lletra lligada té un traç certament enrevessat i aquest treball previ em sembla excel·lent!!! Felicitacions als mestres que ho podeu posar en pràctica!
    Una abraçada.

    ResponSuprimeix
  5. Hola! ara mateix he publicat una entrada amb les activitats que he fet del nombre 4 en la meva classe. He fet jocs com els que vaig llegir en les teves entrades. si vols pots visitar-me i veure-les. Espero que no et molesti... però eren tan bonas idees que volia fer-les amb els meus alumnes.
    Moltes gràcies,
    Laura.

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. I tant que no em molesta Laura, tot el contrari, d'això es tracta, que serveixi als altres allò que a mi m'ha funcionat. De seguida que tingui un moment et visitaré.
      Moltes gràcies pel teu comentari!

      Suprimeix
  6. M'agraden molt les activitats que proposesper a l'aprenentatge. Des del cos fins a les mans... quina sor té la mainada que tens!
    Per cert! estic recupeant una activitat que vaig fer quan estava a P-5 a partir de personatges coneguts dels nens. Potser et serà d'utilitat.... Ja la veuràs aviat pe fulls de colors.
    Una braçada ben forta de l'Àngels!

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. Gràcies Àngels pel teu comentari. Segur que podré agafar moltes idees d'aquesta activitat que proposes per P5. Espero veure-la ben aviat!
      Una abraçada!

      Suprimeix
  7. A quin curs comenceu a introduir la lletra lligada?

    ResponSuprimeix
  8. Comencem a P5. Gràcies per interessar-te per aquesta entrada.

    ResponSuprimeix

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...