21 de gen. 2012

Intel·ligències múltiples a l'aula

Les intel·ligències múltiples de Howard Gardner han representat un gran canvi en el mètode d'ensenyament, en la recerca de noves estratègies i en l'oportunitat que tots els alumnes puguin trobar un estímul per aprendre i progressar.
Potser si a les escoles tinguéssim més en compte totes les intel·ligències els alumnes estarien més motivats, es sentirien més capaços i reduiríem el fracàs escolar. L'escola que tenim està molt centrada en la lectura, l'escriptura i les matemàtiques. Si els alumnes poguessin experimentar, manipular i expressar-se de diferents maneres potser trobarien un lloc on desplegar totes les seves capacitats. Perquè, segons Gardner, detectar i desenvolupar talents és una funció de l'escola.
Us deixo dos vídeos sobre les intel·ligències múltiples que ens poden fer reflexionar una mica.



3 comentaris:

  1. Ostres! Estic molt d'acord amb el que ens expliques: "si a les escoles tinguéssim més en compte totes les intel·ligències els alumnes estarien més motivats"... Es tracta d'això, de crear activitats significatives per als infants que tinguin en compte els ritmes d'aprenentatge de cada un dels infants, el funcionament del grup-classe, els estats maduratius, ...

    Gràcies. Realment un post que ens ajuda a pensar i reflexionar sobre la nostra tasca educativa. Molt bons els vídeos.

    Salutacions.

    ResponElimina
  2. Gràcies pel teu comentari, Joel. D'això es tracta, que anem reflexionant i intentant millorar la nostra tasca docent dins del que puguem.
    Salutacions.

    ResponElimina
  3. Lluna, fas un treball fantàstic! Gràcies per compartir-ho! Salutacions

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...